Persoonlijkheidsvragenlijst die in kaart beoogd te brengen welke factoren van werk een persoon motiveren. In deze normatieve versie van het instrument wordt op ieder item een antwoord gegeven op een vijfpuntsschaal, die loopt van ‘zeer mee eens’...
Persoonlijkheidsvragenlijst die in kaart beoogt te brengen welke factoren van werk een persoon motiveren. Er zijn twee versies: een normatieve en een ipsatieve versie. In de normatieve versie wordt op elk item een antwoord gegeven op een...
Beoordelingsschaal gebaseerd op de theorie van E.H. Erikson. M.b.v. een semi-gestruc-tureerd interview worden de bindingen van een persoon geïnventariseerd op het gebied van 1. school, vrijetijdsbesteding en werk, 2. relatie met de ouders, 3....
Schaal met 24 items die vragen naar leefgewoonten. Uit de drie tot vijf antwoordmogelijkheden moet er één aangekruist worden die het meest van toepassing is.
Screeningsinstrument bestaand uit een koffer met testmateriaal, een tekstboek en een figurenboek. De voor de items benodigde voorwerpen sluiten dicht aan bij alledaagse activiteiten. Met verschillende onderdelen worden acht...
Vragenlijst met 24 items van vier woorden. De werknemer moet aangeven welk woord hem in de werksituatie het best (B) en het minst (M) beschrijft. De vragenlijst is gebaseerd op het model van W.M. Marston, 1928 dat de eigenschappen Dominantie,...
De vragenlijst bestaat uit 47 items die 7 subschalen omvatten: A, Actief aanpakken, confronteren (7 items); P, Palliatieve reactie (8 items); V, Vermijden, afwachten (8 items); S, Sociale steun zoeken (6 items); PR, Passief reactiepatroon (7...
Observatieschaal met 44 items gericht op het signaleren van psychische en psychiatrische problematiek bij bewoners in een verzorgingstehuis. De items zijn verdeeld over de schalen Apathie (9 items), Cognitie (9 items), Affect (10 items),...
Deze methode bestaat uit twee gedeelten. Het eerste deel omvat het genereren van (meest 20 of meer) waardengebieden aan de hand van een standaard set vragen. Intensieve interactie is vereist tussen testleider en cliënt. In het tweede gedeelte...